Семінари, майстер-класи (30)

Вівторок, 12 грудня 2017 16:36

Майстер-клас для вчителів біології

 Біологія (Шаламов, Носов, Литовченко, Каліберда) 9 клас

 

12 грудня 2017 року в СШ № 194 "Перспектива" відбувся навчально-методичний семінар для учителів біології за темою "Формування критичного мислення як важливої складової навчальної діяльності на уроках біології".

Під час семінару були розглянуті питання:

1. Стандарти Нової української школи.

2. Модернізація програм із біології для 6-9 класів.

3. Компетентнісно - орієнтоване навчання біології.

4. Використання завдань Міжнародної природознавчої гри "Геліантус" для розвитку критичного мислення у практиці роботи вчителів біології.

5. Майстер-клас кандидата біологічних наук, автора підручника "Біологія, 9" Руслана  Васильовича Шаламова "Застосування методів і прийомів розвитку критичного мислення на уроках біології у 9 класі".

Вчителі, які відвідали семінар, отримали сертифікат учасника і подякували Руслану Шаламову за чудовий майстер-клас.

Для тих, кому цікаво, Руслан Шаламов залишив презентації  свого виступу

   

 

  

У наші дні не лише проявляється велика зацікавленість до питань стійкої екологічної освіти, а й спостерігається можливість і необхідність доповнення ідей стійкого розвитку до практики екологічної освіти. Екологічна освіта повинна  «виробляти» у людей такі моделі поведінки, норми і принципи дій в соціо-природному середовищі, які породжують і відтворюють екологічний розвиток. Усвідомлюючи, що в сьогоднішніх умовах постає проблема більш раціонального використання природних ресурсів та збереження довкілля для нашої держави напрошується висновок, що стратегічним завданням професійної підготовки спеціаліста будь-якого профілю перш за все повинно бути формування екологічної культури.

Саме про це йшла мова на семінарі-практикумі для  вчителів біології та хімії, який 24 жовтня 2017 року  організували та провели вчителі школи № 170 і

№ 245 Оболонського району міста Києва.

Розпочала семінар заступник директора з НВР школи № 170 Миронова С.Г., яка розповіла про інтеграцію екологічної культури у життя людини 21 століття. Вчителі висловили подяку начальнику відділу  з провадження екологічних проектів КП «Київкомунсервіс» Мельничук-Володькіної  В.В за цікавий виступ щодо культури поводження з відходами в сучасному місті та проблемами і шляхами їх вирішення, а також представнику центру реабілітації Дарницького району за майстер-клас, проведений для вчителів району.

Антонова О.Н., методист НМЦ

    

 

 

   

11 жовтня 2017 року в cпеціалізованій школі № 239  відбувся семінар для вчителів німецької мови на тему: «Нова навчальна програма з німецької мови та (нові) підручники для школи видавництва Hueber».

У червні 2017 року була затверджена нова навчальна програма МОН України з іноземних мов для основної школи. Цей рамковий документ ставить нові вимоги до вчителів та нові очікування до учнів. На семінарі вчителі ознайомилися з основними змінами, яких зазнала нова програма з німецької мови для 5-9 класів та на практиці переконалися в тому, що (нові) підручники видавництва Hueber (Beste Freunde, Planet Plus) є найкращими помічниками вчителів на шляху реалізації  нових цілей та завдань у процесі навчання, а також розвитку ключових компетентностей учнів, відображених у нових навчальних програмах.

Учасники висловили подяку пані Бойко Тетяні, офіційному методисту видавництва Hueber, викладачу Гете-Інституту в Україні, кандидату філологічних наук та отримали сертифікати про участь в семінарі для портфоліо викладачів.

 

  

12 жовтня 2017 року відбувся перший у новому навчальному році семінар-практикум для вчителів англійської мови в СШ № 16 на тему: «Використання аудіо- та відеоматеріалів на уроках англійської мови».

     На початку зустрічі заступник директора з НВР Дядюк Оксана Андріївна, вчитель англійської мови вищої категорії, вчитель-методист,  коротко розповіла про напрямки діяльності кафедри іноземної мови з використання медіаресурсів на уроках іноземної мови.

     Про етапи роботи з іе-book для розвитку і вдосконалення навиків аудіювання в старших класах повідомила Новак Оксана Степанівна, вчитель англійської мови вищої категорії, вчитель-методист. Зокрема, вона відзначила, що робота з ie-текстами розширює словник учнів, допомагає краще запам’ятовувати лексику та використовувати її під час неформального спілкування. У процесі аудіювання учні виконують завдання різного типу поетапно: запис нових слів на дошці; перше прослуховування конкретного тексту без титрів; бесіда з учнями для уточнення їх розуміння тексту; друге прослуховування із субтитрами (перед другим прослуховуванням учням дається певне завдання);             бесіда з учнями, у процесі якої вирішується та чи та проблема, що висвітлюється в тексті; можливе також творче завдання – подальша робота над проектом, пов’язаним за змістом з виучуваним матеріалом. Насамкінець Новак О.С. провела міні-вікторину з учасниками семінару.

     Квасова-Осташевська Ніна Петрівна, вчитель англійської мови вищої категорії, вчитель-методист, поділилась досвідом роботи над опосередкованим навчанням англійської мови через створення учнівських презентацій, котру вона розпочинає зі старшокласниками 9-х класів. На думку Ніни Петрівни, до дев’ятого класу школярі вже мають достатній запас слів англійської мови; також вони вже навчились створювати подібні роботи рідною мовою. На прикладі опрацювання теми «Туризм в Україні: найкращі місця» вчитель показала, як учні творчо розвивають поставлене завдання, не бояться виступати перед аудиторією, не розгублюватися, бути природними. Тому що завдання для створення презентацій ставиться жорстке: на слайдах відсутній текст, а учень розповідає, показуючи презентований матеріал. А слухачі після закінчення презентації формулюють своє коротке повідомлення про побачене і почуте. Вчитель переконана, що така робота розвиває монологічне мовлення, поглиблює навики вербального мислення, аудіювання (адже учні прислухаються одне до одного), вчить створювати короткі висловлювання.

   Ірина Володимирівна Мишак, голова шкільного методичного об’єднання вчителів іноземної мови,  поділилась досвідом роботи над учнівськими відео-проектами як результатом використання медіаресурсів. На думку вчителя, відеоматеріали є основою для створення школярами своїх власних відео- проектів. І це, в першу чергу, викликає в них інтерес до предмета, вміння сприймати учнівську критику; а відтак – розкриває творчий потенціал учнів. Як це відбувається на практиці, учасники семінару розглянули матеріал зі створення учнівських відеоматеріалів: спочатку учні дивляться відеоматеріал на тему: «Вибір професії»; потім обговорюють разом з учителем питання важливості знайти своє покликання в житті; останній етап роботи – відеоматеріал “Our hopes and dreams” («Наші надії та мрії»).

     Цікавою також була розповідь Бурматової Вікторії Василівни, вчителя англійської мови вищої категорії, старшого вчителя про формування позитивної мотивації навчальної діяльності учнів через караоке сучасних британських та американських пісень: спочатку діти вибирають самі улюблену пісню (і це, на думку вчителя, найскладніший етап: адже такі різні у всіх смаки); наступний етап після остаточного вибору – прослуховування пісні без субтитрів; тоді – прослуховування з субтитрами; обов’язковим є етап розбору важливих граматичних структур у тексті пісні; насамкінець – виконання пісні. Вчитель вважає, що така лексична робота є результативною: пісня – це завершений текст; у ній, як правило, використовуються прості речення; важливий елемент – ти бачиш перед собою текст і слухаєш; таке заняття не викликає втоми; і що найголовніше – поповнюється словниковий запас. Вражаючі кадри – вся школа співає караоке під час Тижня англійської мови.

     Вікторія Василівна надала учасникам семінару список пісень (які на сьогодні вже в активі учнів СШ № 16) з граматичними структурами в них: past simple, past continuous, present perfect, …, used to, going to future … (список солідний і переконливий).

     А в кінці семінару вчителі поділились враженнями від почутого і побаченого та розучили й заспівали караоке пісню “Sweet dreams” («Солодкі мрії»).

     Робота з аудіо- та відеоматеріалами на уроках іноземної мови – це лише один аспект інтерактивної діяльності, що використовується креативними вчителями. Маємо надію, що досвід роботи педагогів СШ № 16 певною мірою розширить професійну компетенцію учасників семінару, надасть їм можливість практично застосувати його у своїй практиці.

   

 

  

Бондар Н.П.

Методист НМЦ  

    

 

30 березня 2017 року в школі І-ІІІ ступенів № 285 відбувся семінар-практикум для вчителів зарубіжної літератури на тему: «Застосування інноваційних методів навчання на уроках зарубіжної літератури».

На початку учасників семінару привітала Михайленко І.В., учитель зарубіжної літератури, та ознайомила присутніх з результатами моніторингового  дослідження «Що читають сучасні діти та підлітки», проведеного в школі. У ході семінару Михайленко І.В. поділилася досвідом роботи в організації навчання з урахуванням психофізіологічних особливостей учнів, розповіла про традиційні та інноваційні форми роботи на уроках зарубіжної літератури, а саме: постери, тести, «опитувальники», ігри, плейкасти, кросенси, буктрейлери.

       Учасники семінару висловили подяку Михайленко І.В. за високий рівень організації та проведення семінару. Зустріч була плідною, змістовною та  корисною для всіх учасників семінару.

     

Понеділок, 20 березня 2017 05:46

Майстер-клас в СПШ № 244

15 березня 2017 року в спеціалізованій початковій школі № 244 відбувся майстер-клас на тему: «Організація міжнародної діяльності в початковій школі».

     Вчителі англійської мови: Яблонська Алла Олександрівна – голова шкільного МО, Яблонська Ольга Євгенівна і Топчій Лариса Миколаївна поділились досвідом участі в міжнародній програмі eTwinning.

     Яблонська А.О. розповіла про напрямки роботи в даній програмі, її мету і можливості для вчителів та учнів. Зокрема, для вчителів проходять різноманітні освітньо-методичні заходи, а саме: міжнародні семінари і конференції, вебінари, практичні сесії, on-line курси, зустрічі з учителями та амбасадорами (керівниками даної програми в конкретному регіоні) тощо. Для учнів – це участь у багатьох міжнародних проектах, on-line зустрічі і спілкування з однолітками з різних країн світу.

       

Про роботу з учнями над окремими проектами розповіла Топчій Л.М. Пізнавальним і цікавим для них виявився проект «Let’s visit our monuments together!» («Давайте відвідаємо наші історичні пам’ятки разом!»), під час роботи над яким учні побували в багатьох місцях Києва, поглибили знання про місто і  його історію та зуміли представити свої враження у проекті. Також учитель поділилась досвідом з присутніми, як стати учасником програми e-Twinning.

     Сучасні технології навчання – невід’ємна частина сьогоднішнього навчального процесу. Практичне  їх застосування відобразила вчитель англійської мови Яблонська О.Є., показавши на конкретних прикладах, як використовувати той чи інший засіб під час навчання англійської мови та в позакласній і позаурочній діяльності, до прикладу: Prezi (створення презентацій), Padlet (on-line дошка), Voki (за допомогою цієї програми учні школи створили ляльку, яка давала завдання), Animoto (створення відео), сайт Flipgorilla (за допомогою цього сайту учні створили власну інтерактивну книжечку «Twinna Smily’s fairy tale», яка стала популярною серед країн – учасників e-Twinning).

     За час участі в програмі e-Twinning навчальний заклад отримав українські та міжнародні нагороди і був визнаний найкращим в номінаціях: «National Quality Label» («Національний Знак Якості»), «European Quality Label» («Європейський Знак Якості»), «За найкращий проект 2016 року» та «Кращий проект місяця» 2017 р.

     У кінці зустрічі вчителі – учасники майстер-класу отримали mini-books (маленькі книжечки) для практичного використання на уроках англійської мови.