МАН (6)

Мала академія наук України (далі МАН) – освітня система, яка забезпечує організацію і координацію науково-дослідницької діяльності учнів, створює умови для їх інтелектуального, духовного, творчого розвитку та професійного самовизначення, сприяє нарощуванню наукового потенціалу країни.

За 70-літній період існування МАН пройшла кілька етапів свого становлення та розвитку. Передумовами її створення стала організація роботи наукових гуртків позашкільних навчальних закладів, мережа яких сформувалась у 20–40-х рр. ХХ ст. У 1939 р. відповідно до звернення Академії наук СРСР щодо посилення шефства над дитячими науковими організаціями Академією наук УРСР була прийнята Постанова про шефство над Київським Палацом піонерів з питань роботи з талановитими дітьми і молоддю. Протягом наступних 10 років наукові гуртки почали працювати у більшості великих міст України. У подальшому окремі гуртки і секції об’єднуються у наукові товариства учнів. Так у 1947 р. на базі Київського міського палацу піонерів та школярів почало свою роботу «Товариство науки й техніки учнів». А вже в 1950 р. в м. Києві була проведена перша учнівська науково-практична конференція. Першим масовим науковим об’єднанням була створена в 1963 р. Кримська мала академія наук «Искатель», досвід якої став основою створення в 60–80 рр. ХХ ст. малих академій наук у різних регіонах України.

Розвиток Малої академії наук України у 80–90 рр. ХХ ст. збігся з упровадженням дослідницьких методів у навчально-виховний процес загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів. Розпочалося формування Малої академії наук України як однієї із складових системи позашкільної освіти. Вже у 1977 р. Міністерство освіти СРСР затвердило «Примірне положення про наукове товариство учнів», а у 1983 р. Міністерство освіти УРСР прийняло перше Типове положення про Малу академію наук школярів, що вплинуло на створення наукових учнівських об’єднань у Донецькій, Дніпропетровській, Житомирській, Рівненській, Харківській областях і м. Мелітополі. Усього до 1987 р. було створено 11 малих академій наук.

З 1990 р. починається новий етап розвитку МАНівського руху. У м. Одесі було проведено І Республіканську науково-практичну конференцію членів наукових товариств учнів, у травні 1992 року – І Всеукраїнський конкурс юних істориків імені М. С. Грушевського, а у 1993 р. вперше одночасно проводилося декілька Всеукраїнських конкурсів науково-дослідницьких робіт учнів з різних наукових напрямів. Визначальним для створення сучасної моделі МАН став 1993 р. На засіданні колегії Міністерства освіти України та Президії Академії наук України було ухвалено спільну постанову від 22 грудня 1993 року № 19/3-9, 351 «Про шляхи вдосконалення діяльності Малих академій наук і наукових товариств учнів як центрів формування наукової еліти України», а також прийнято рішення про створення єдиної Малої академії наук України з її територіальними відділеннями і обрано Президію МАН. Відповідно до цього документу затверджуються Положення про Малу академію наук України, Положення про координаційно-методичну раду, Перелік базових вищих навчальних закладів України та наукових установ Академії наук України, а також терміни паспортизації територіальних відділень МАН.

 

Перемоги вихованців Київської МАН на

Всеукраїнському конкурсі Intel Еко-Україна 2017

Надзвичайно   успішною   стала  участь  десяти  талановитих  учнів   Київської МАН у ІІ (очному) етапі Всеукраїнського конкурсу «Intel Еко-Україна 2017» – національному етапі міжнародного конкурсу науково-технічної творчості школярів  Intel ISEF 2017 (International  Science  and  Engineering  Fair), який відбувся 31 січня –3 лютого 2017 року у Національному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді.

І місце у категорії «Хімія» посів Іванченко Микола Володимирович, учень 11 класу Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №225, вихованець відділення хімії та біології Київської МАН з проектом на тему: "Адсорбент для нафти і нафтопродуктів у середовищі води та підвищеної вологості на основі гідрофобізованого перліту". Він не лише переміг, а й виборов право представляти Україну на Міжнародному конкурсі наукових та мистецьких проектів учнів середніх загальноосвітніх шкіл «Genius», що відбудеться у червні 2017 року у Нью-Йорку (США);

Активну участь у конкурсі взяли також вихованки відділення хімії та біології Київської МАН:

Будніченко Ірина Едуардівна, учениця 11 класу Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №256 з проектом на тему: "Моделювання процесу кристалоутворення солей з розчинів (на прикладі алюмокалієвих галунів) та виготовлення нешкідливих антиперспірантів на їх основі";

http://kyiv.man.gov.ua/news/Novini_akademii/Peremogi_vihovantsiv_Kiivskoi_MAN_na_Vseukrainskomu_konkursi_Intel_EkoUkraina_2017/