Учителю іноземної мови (11)

  

 

     5 жовтня 2017 року відбулось перше в цьому навчальному році заняття-тренінг Школи молодого вчителя англійської мови на тему: «Прийоми викладання англійської мови у початковій школі». На захід були запрошені також учителі англійської мови, які викладають у початковій школі.

     Відповідно до концепції комунікативно орієнтованого навчання іноземної мови, головний методист Міжнародного освітньо-методичного центру «Дінтернал-книга» Сорочинська С.А. провела тренінг, послідовно знайомлячи присутніх з методикою навчання молодших школярів від планування заняття до його проведення і завершення. Вона зупинилась на питанні, як представити учням нову лексику, особливо на початку  1-го класу, коли учні ще добре не знайомі з англійською абеткою і мало пишуть. Важливими прийомами, на думку Сорочинської С.А., є:

  • використання різного емоційного забарвлення при вимові одного й того ж слова, наприклад, здивування – сум – щастя;
  • поступове повторення лексики для кращого запам’ятовування:  спочатку усім класом – потім групою – тоді у парах –  і насамкінець індивідуально;  
  • особлива роль відводиться дидактичному матеріалу – карткам. Для закріплення вивченого на уроці методист пропонує використати цифровий диктант, де кожній цифрі відповідає малюнок-нове слово (малюнки представлені на дошці, наприклад, head – 1, arm – 2, nose – 3, hand – 4…): вчитель називає слово, а діти записують лише відповідні номери;
  • для учнів початкової школи (і не тільки) важливим прийомом є чергування рухливих, активних видів роботи – stir зі спокійними – sеttle;
  • неодмінною має бути робота з піснями (chant – як варіант).

     Слухачі дізнались, що при роботі з новим лексичним матеріалом у початковій школі варто дотримуватись «чарівного» триєдиного правила: M(meaning – значення слова) –  P (pronunciation – вимова)  –  F (form – написане слово).  

     У кінці зустрічі керівник Школи молодого вчителя Бахтарова А.М., вчитель вищої категорії НВК № 157, провела анкетування молодих педагогів, щоб виявити труднощі в їх роботі та  питання, які потребують окремого розгляду на наступних заняттях.

     Надіємось, що заняття в такому форматі будуть корисними для молодих учителів в їх педагогічній діяльності.

 

Бондар Н.П.

Методист НМЦ

   

 

      

9 березня 2017 року в Школі І-ІІІ ступенів № 232 відбувся круглий стіл для вчителів англійської мови на тему: «Ефективні методи і прийоми навчання англійської мови. Холістичний підхід у підготовці учнів до ЗНО».

     На початку засідання Рижова Вікторія Олексіївна, директор школи, розповіла присутнім про навчальний заклад та познайомила з перспективними напрямками його роботи.

     Цікавими ситуаціями на уроках англійської мови під час «перевернутого навчання» (flipped learning) поділилась Кулінська Марина Олександрівна: учні самостійно опрацьовують теоретичний матеріал через відеофільми, а потім відбувається закріплення через систему вправ, учитель виконує роль помічника і координатора.

     Усик Сніжана Геннадіївна, вчитель англійської мови, представила «Електронний урок» та зупинилась на перевагах використання такого навчального заняття для розвитку мовленнєвих навичок учнів.  Також учитель розповіла про досвід роботи школи в різних напрямках шкільної та позашкільної діяльності з іноземної мови.  

     Про розвиток навичок говоріння через моделі, які вона використовує на уроках для активізації мовлення учнів, розповіла голова шкільного методичного об’єднання Кушнір Алла Вікторівна. 

     Учні 11-го класу Бутенко Ілля, Коряк Олена і Міллер Алла (учитель Кушнір А.В.) продемонстрували проект, пов'язаний з темою екологічних проблем сьогодення та використанням альтернативних джерел енергії: вітру, сонця, океанських хвиль, геотермальних явищ тощо.

     Другою частиною зустрічі став тренінг «Холістичний підхід у підготовці учнів до ЗНО з англійської мови»,  проведений з учасниками круглого столу методистом  Міжнародного освітньо-методичного центру PEARSON-DINTERNAL Геннадієм Білоусом. Він поступово розкрив етапи роботи з учнями в частині «Reading» («Читання»): від початку представлення текстів з новою лексикою до їх закріплення через написання коротких висловлювань учнів.

       

 

Зустріч завершилась обміном думками про побачене і почуте та розіграшем призів – навчальних посібників для підготовки учнів до ЗНО з англійської мови.

Бондар Н.П.

Методист НМЦ

 

 

 

 

 

    

   

27 січня 2017 року в СШ № 252 імені Василя Симоненка відбулось чергове засідання РМО вчителів іноземної мови «Підсумки Року англійської мови: з досвіду роботи шкільних МО. Анкетування: педагогічні технології в навчанні іноземної мови».

     Учасники обговорили заходи, які проводились у навчальних закладах протягом Року англійської мови, поділились досвідом роботи шкільних МО, накреслили плани роботи на ІІ семестр.

     На засідання також були запрошені методисти Міжнародного освітньо-методичного центру Pearson (Dinternal) Олена Берест, котра представила новинки навчально-методичної літератури з англійської мови, і Геннадій Білоус, який провів з педагогами методичний тренінг-заняття «Комбінування різних видів роботи та методів засвоєння знань для забезпечення продуктивної діяльності учнів на уроці англійської мови».

     З метою визначення рівня обізнаності вчителів у питанні сучасних технологій навчання  та їх методичних запитів було проведено анкетування «Інновації в моїй професійній діяльності: навчання іноземної мови», що дасть можливість у майбутньому ефективніше визначати напрямки  діяльності методичного об’єднання.

    

Н. Бондар,

методист НМЦ

 

 

 

      

24 січня 2017 року в НВК № 157 відбулося чергове засідання школи молодого вчителя англійської мови.

     Вчитель вищої категорії НВК № 157 Прохоренко Г.Г. в інтерактивній формі за участю молодих педагогів розкрив секрети диференційованого та індивідуального підходу до навчання англійської мови в класах з різним рівнем навчальних досягнень. Поєднання групової та колективної діяльності на уроці активізує кожного учасника сприймати співрозмовника і бути безпосереднім діячем заданої вчителем ситуації. Також у власній презентації Георгій Григорович відобразив найголовніші етапи уроків різних типів та роль учителя як «режисера» залежно від мети і прогнозованих результатів.

     Наступним етапом на засіданні був розгляд прийомів навчання граматики, з якими учасників ознайомила Науменко Ю.М., вчитель вищої категорії НВК № 143, переможець конкурсу «Вчитель року – 2016» в номінації «Англійська мова», учасник програми «Агенти змін». Риторичним запитанням “Who likes to work with grammar rules at the lesson?” («Кому подобається працювати з граматичними правилами на уроці?») Юлія Миколаївна налаштувала присутніх на нетрадиційне опрацювання граматики за допомогою технології “Guided discovery”, прийомів індуктивного методу, при якому вчитель дає учням спочатку приклади, які ілюструють те чи інше правило, а потім допомагає їм знайти і сформулювати його самостійно, насамкінець шляхом виконання завдань закріплює його.

     Таким чином, молоді фахівці на таких міні-тренінгах відпрацьовують ті методи і прийоми, якими можуть скористатися під час своєї щоденної роботи.   

      

П'ятниця, 02 грудня 2016 12:07

Школа молодого спеціаліста

     

     

      1 грудня 2016 року в НВК № 157 відбулося чергове заняття молодих учителів англійської мови на тему: «Типи і структура уроків іноземної мови в початковій школі за новими державними стандартами».

     Перед слухачами виступила методист видавництва Cambridge University Press Анна Шовкалюк з демонстрацією методів і прийомів навчання читання, аудіювання, говоріння і письма молодших школярів. Також було розглянуто роль учителя на всіх етапах навчання і використання учнями іноземної мови.

     З ефективними видами роботи на уроках англійської мови у першому класі та особливостями сприйняття першокласниками іноземної мови поділилась учитель вищої категорії, старший учитель НВК № 157 Ілюк О.Г.  

     Крім того, кожен з учасників заняття отримав сертифікат видавництва Cambridge University Press, пам’ятки для вчителя: «Основні зміни у програмі з іноземних мов» та «Структура комбінованого уроку».

       

Бондар Н.П.

Методист НМЦ

 

 

        

16 листопада 2016 року в СШ № 244 відбулася інтелектуальна гра «Англійська із задоволенням» серед учнів 3-4-х класів. У змаганні брали участь 6 шкіл: спеціалізовані: № 16, 20, 214, 244 та школи І-ІІІ ступенів № 231, 256.

Середа, 23 листопада 2016 15:20

Зустріч у Великобританії